Najnowsze wpisy, strona 3


paź 01 2016 HALLOWEEN
Komentarze: 0
Jestem pewna, iż Twoje dziecko doskonale orientuje się, co oznacza słowo Halloween i z jakim świętem się ono kojarzy. A ty? Oto kilka informacji wartych uwagi na temat tego święta. Halloween wywodzi się ze święta Samhain, obchodzonego w czasach pogańskich. Wierzno, iż właśnie tego dnia na ziemię przybywały duchy osób zmarłych, zarówno te dobre jak i te nieco mniej przyjazne. Duchy te przybywały na ziemię aby odszukać sowich krewnych i w ich duszach spędzić cały kolejny rok na ziemi. Aby ułatwić duchom bliskim drogę z nieba na ziemię rozpalano ogniska, z dyń robiono lampiony. Z kolei aby odstraszyć nieprzychylne duchy ludzie sami przebierali się w straszne stroje. Ot i cała historia związana z genezą tego święta. Drogi Rodzicu! Wiem, że niejednokrotnie słyszałeś w środkach masowego przekazu, że Halloween to "święto szatana", "bluźnierstwo", "oddawanie czci pogańskim zwyczajom" . Wiem, że budzi to Twoje niepokoje ale uwierz- Halloween nie jest aż tak straszne! Pamiętaj, że w ten sposób czczono kiedyś pamięć o zmarłych i nie ma w tym nic złego- przeciwnie jest to godne szacunku. A że kiedyś robiono to w zupełnie inny sposób niż my teraz- cóż w tym złego- były to inne czasy. Wiedz, że żyjemy w XXI, granice są otwarte i tak samo powinny być otwarte nasze umysły- otwarte na nowe kultury, tradycje. Poprzez taką postawę otwieramy się na nowe rzeczy i poszerzamy swoje horyzonty. Nie namawiam do obchodzenia tego święta, to Twój wybór ale pamiętaj to część wiedzy o kulturze innych krajów. Oto kilka propozycji na gry i zabawy językowe z Twoim dzieckiem z okazji Halloween: łapanie jabłek- włóż kilka jabłek do miski z wodą. Razem z dzieckiem próbujcie je wyłowić bez użycia rąk. Taniec z miotłami- razem z dzieckiem zróbcie sobie dyskotekę- tańczcie z miotłami. Przejście przez bagno- razem z dzieckiem macie po 2 arkusze papieru A4, waszym zadaniem jest przejście wyznaczonego dystansu poruszając się tylko na tych 2 arkuszach. Jedzenie cukierków- zawieś słodycze na nitce, następnie waszym zadaniem jest zjedzenie zawieszonych słodyczy bez pomocy rąk. Konkurs na okrzyk- zróbcie sobie konkurs na najstraszliwszy okrzyk- kto krzyknie najbardziej przeraźliwie wygrywa.
paź 01 2016 OCTOBER OCTOBER
Komentarze: 0
Październik to dla Nas miesiąc kolorów, oto one: red- czerwony pink-różowy (pink) yellow- żółty (jeloł) blue- niebieski (blu) white- biały (łajt) brown- brązowy (brałn) black- czarny (blak) purple- fioletowy (perpel) orange- pomarańczowy (oryndż) silver- srebrny (silwer) gold- złoty (gold) grey- szary (grej) green- zielony (grin) Proponowane gry i zabawy: Pokaż mi: Razem z dzieckiem przygotujcie zestaw kolorowych kredek, najpierw Ty poproś dziecko by pokazało Tobie wybrane kolory, potem to Ty pokazuj kolory wybrane przez dziecko. Tęcza: Poproś dziecko by narysowało Ci tęczę z kolorów jakie Ty chcesz. Wymieniaj ich nazwy po angielsku. Gra w kolory: Rzucacie sobie z dzieckiem piłeczkę. Osoba, która rzuca ma za zadanie powiedzieć kolor po angielsku a łapiąca po polsku. Mój kolor: Wymieniaj nazwy kolorów po ang., jeśli Ty lub Twoje maleństwo macie ten kolor w swym ubraniu zróbcie np. przysiad. Miłej zabawy!! mummy (mammi)- mama daddy (dadi)- tata brother (brader)- brat sister (sister)- siostra baby (bejbi)- dziecko family (famili)- rodzina grandma (grandma)- babcia grandpa (grandpa)- dziadek Proponowane ćwiczenia z dzieckiem: Photo Album: Stwórz razem z dzieckiem album z członkami Waszej rodziny. Użyjcie w tym celu starych fotografii, rysunków, wyklejanek. Następnie nazwijcie poszczególnych członków rodziny w języku angielskim. Piosenka: Razem z dzieckiem zaśpiewaj piosenkę, którą Twój maluch zna z zajęć j. angielskiego: "Mummy, mummy, Daddy, daddy, Mymmy, daddy- I love you!" Niech Twoje dziecko nauczy Cię słów i sposobu gestykulacji do piosenki. Portret rodzinny: Razem z dzieckiem wykonajcie papierowe obrazki przedstawiające członków Waszej rodzinki. Następnie zdawaj dziecku pytania po polsku: kto u nas w rodzinie najlepiej gotuje lub kto u nas w rodzinie lubi kolor czerwony itp. Pozwól dziecku pokazywać obrazki i nazywać wybranych członków rodziny. Memory game: Gra pamięciowa. Razem z dzieckiem rozłóżcie zdjęcia waszej rodzinki na stoliku. Pozwól dziecku zapamiętać ich kolejność. Potem zakryj zdjęcia i poproś Twojego maluch by pokazał Ci, gdzie są dane zdjęcia. Miłej zabawy!!
wrz 05 2016 S is for September/Ach ten wrzesień!
Komentarze: 0

Witajcie!! Przyszedł wrzesień a znim szkoła. Jest to dosyć trudny czas dla Ciebie- Rodzicu; jesteś zestresowny pobytem dziecka w szkole, denerwujesz się czy szkoła spodoba się Twojemu maluchowi, czy łatwo będzie mu wrocić w szkolne mury po wakacjach. Jest to też duża zamiana dla dzieci, które muszą teraz wstawać wcześnie do szkoły i spędzać w niej część dnia ale nie smućmy się! Pomyślmy, ze czas spędzony w szkole to nowe wyzwania, doświadczenia, nowe przyjaźnie a przygody czekają na Towje dziecko w szkole na każdym kroku! Zaczynamy przygodę z angielskim!

Oto kilka słówek z wymową na dobry początek:

pen /pen/- długopis

pencil /pensil/- ołówek

rubber /raber/- gumka do ścierania

notebook /nołtbuk/- zeszyt

book /buk/- książka

ruler /ruler/- linijka

crayon /krajon/- kredka

pencil sharpener /pensil szarpener/- temperówka

backpack /bekpek/- plecak

 

1. Nazywanie

 Nazywaj z dzieckiem ww. przedmioty po ang.zmieniając przy tym ton i brzmienie  głosu: cicho, bardzo cicho, głośno, radośnie, smutno, groźnie itp.

Poproś dzieko by pokazywało w swoim plecaku wymienione przez Ciebie w j.ang ww. słownictwo.
 Następnie niech dziecko nazywa przedmioty a to Ty je pokazuj.

Przygotuj wszystkie wymienione powyżej przedmioty, pokaż je dziecku, następnie poproś by dziecko zamknęło oczy i dyskretnie zabierz 1 rzecz. poproś by dziecko powiedziało w j. ang. czego brakuje. Zabieraj kolejne rzeczy.

Połóż wymienione wyżej rzeczy w określonej przez siebie kolejności, pokaż je dziecku. Następnie zakryj je i poproś abu dziecko wymieniło ich kolejność w j.ang.

Wudrukuj obrazki przedstawiające ww. przedmioty. Następnie potnij obrazki na kilka części. poproś by Twoje dziecko ułożyło z tych części cały obrazek jak puzzle. Po złożeniu nie je pokoloruje i powie w j.ang. co przedstawia obrazek.

 

 

wrz 05 2016 It is time to come back to school! Wracamy...
Komentarze: 0

Przypominam, że Anglomaniaczek to blog stworzony specjalnie dla rodziców i dzieci ze Szkoły Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Sannikach w celu szerzenia znajomości języka angielskiego oraz informacji dotyczących kultury angielskiego obszaru językowego. Na blogu tym zamieszczane są regularnie informacje dotyczące języka angielskiego, słownicwto (podzielne na bloki temtyczne) wraz z pisownią i wymową oraz pomysły na ciekawe gry i zabawy językowe, które można wykonywać z dziećmi w domu. BAW SIĘ I UCZ to motto tego bloga. Pamiętajmy, ze przez zabawę można się uczyć, spędzając czas wspólnie z dzieckiem, odkrywając jak wspaniałe mogą być momenty poświęcone naszym poiechom. Zapraszam do czytania!

Joanna Rydz

maj 05 2016 M is for May
Komentarze: 0

Nadszedł maj a w nim rozmawiamy o muzyce, instrumentach i częściach ciała.

Oto lista przerabaianego przez nas słownictwa:

drum /dram/- bębenek

recorder /rikorder/- flet prosty

guitar /gitar/- gitara

trumpet /trampet/- trąbka

piano /piano/- fortepain/pianino

mouth /małt/- usta

hair /her/-włosy

eye /aj/- oko

nose /nołs/- nos

ear /ir/- ucho

 

Proponowane gry i zabawy:

ORKIESTRA

Usiądź z dzieckiem na dywanie i poproś by za pomoca gestów i dźwięków prezentowało Ci ono różne instrumenty. Wydawaj dziecku różne polecenia, np. let's play the piano /lets plej de piano/.  Zamieńcie się rolami, niech teraz to dziecko wydaje Tobie polecenia.

 

ZABAWA Z KARTAMI OBRAZKOWYMI

Przygotuj z dzieckiem karty obrazkowe prezentujące ww. instrumenty. Rozłóż wszystkie karty na stoliku lub dywanie. Pozwól dziecku przyjrzeć się kartom. Następnie odwróć wzystkie karty obrazkami do dołu i dyskretnie zabierz jedną z nich. Zadaniem dziecka jest zdecydować, której karty brakuje i nazwać ją w języku angielskim. Kontynuuj zabawę.

 

ZAPAMIĘTYWANIE KOLEJNOŚCI

Ponownie porozkładaj karty w określonej przez Ciebie kolejności na płaskiej powierzchni. Pozwól dziecku przyjrzeć się kartom. Następnie zakryj karty kawałkiem materiału. Zadaniem dziecka jest odgadnąć i wymienić po angielsku wszystkie nazwy kart w odpoweidniej kolejności.

 

WYSTUKIWANIE RYTMU

Razem z dzieckiem wystukaj rytm naśladując dźwięki danego intrumentu i powtarzając przy tym nazwy ww. instrumentów w języku angielskim.

 

LUSTERKO

Odwróć się w stronę dziecka tak, by siedzieć z nim twarzą w twarz. Pozół by dziecko nazwało wszystkie części Twojej twarzy w języku angieskim. Następnie to Ty nazwij części twarzy Twojego dziecka.

 

RYSOWANIE

Zadaniem Twpjego dziecka będzie narysowanie twarzy według Twoich wytycznych. Wydawaj dziecku polecenia typu: six eyes (sześć oczu), seven noses (siedem nosów), three ears (troje uszu) itp. Następnie wspónie z dzieckiem omówcie obrazek.

 

GIMNASTYKA

Stań twarzą w twarz z dzieckiem.  Wydawaj proste polecenia typu: touch your mouth (dotknij swoich ust), touch your hair (dotknij swoich włosów) itp. , przyśpieszając co pewien czas wydawać polecenia. Zadaniem dziecka jest dotykac wybranych przez Ciebie części ciała. Zamieńcie się rolami.