Najnowsze wpisy, strona 4


kwi 02 2016 APRIL, APRIL APRIL a w kwietniu...
Komentarze: 0

W kwietniu na zajęciach języka angielskiego nadal rozmawiamy o żywności, ćwiczymy słownictwo poznane na zajęciach w marcu i uczymy się nowych struktur:

I like /aj lajk/- ja lubię

I don't like /aj dont lajk/- nie lubię

I'm thirsty /ajm tersti/- chce mi się pić

I'm hungry /ajm hangri/- jestem głodny

onion /onion/- cebula

pear /per/- gruszka

tomato /tomatoł/- pomidor


Proponowane zabawy:

Pokazuj dziecku różne produkty ze swojej lodówki, poproś aby Twoja pociecha mówiła I like lub I don't like widząc produkty, które lubi lub za którymi nie przepada.

 

Poproś dziecko aby powtórzyło kilka razy podane powyżej wyrazy i zwroty modulując przy tym głos- od cichego, przez szept, po donośny głos, smutny , radosny, groźny itp.

 

Poproś aby dziecko wystukało Ci rytm z użyiem ww. słownictwa. Robimy to na lekcji i jestem pewna, że dziecko chętnie pokaże Ci co z niej pamięta!

 

Zaśpiewajcie ww. wyrażenia do znaneh nam wszystkim piosenki "Panie Janie". Jest to doskonały sposób na zapamiętanie słówek i ćwiczenie wymowy!

 

Narysuj z dzieckiem kosz piknikowy. Teraz wymieniaj po angielsku różne produkty spożywcze (lekcja marzec-kwiecień). Zadaniem dziecka jest narysowanie wszystkich podanych przez Ciebie rzeczy w koszyczku.

 

Pokazuj dzieku różne artykuły spożywcze. Poproś by przy produktach do jedzenia mówiło I'm hungry a przy tych do picia I' thirsty.

 

Miłej Zabawy!!

mar 03 2016 MARCH-a w marcu...
Komentarze: 0

W marcu na zajęciach języka angielskiego w klasie I rozmawiamy na temat żywności. Oto przerabiane słownitwo:

milk /milk/- mleko

cheese /cziz/- ser żółty

eggs /egs/- jajka

juice /dżus/- sok

chicken /cziken/- kurczak

apple /epel/- jabłko

banana /banana/- banan

carrot /karot/- marchewka

tomatoes /tomejtołs/- pomidory

pears /pers/- gruszki

 

Proponowane gry i zabawy

Razem z dzieckiem przygotuj karty obrazkowe do ww słownictwa.

 Następnie po kolei wymieniaj nazwy żywności i poproś dziecko by pokazywało wybrane karty obrazkowe.

 

Pokaż dzieku kilka produktów spożywczych a następnie ukryj jeden z nich. Zadaniem dziecka jest wskazanie produktu, któreho brakuje.

 

Gotuj razem z dzieckiem, pozwól mu nazywać produkty spożywcze w języku angielskim.

 

podziel stolik na dwie części. Pozwól dziecku porypować produkty na te które lubi i których nie lubi. Nastepnie popros dziecko by opowiedziało o sowich upodobaniacg po angielsku.

 

Zabierz dziecko ze sobą na zakupy i popros by nazwyało produkty spozywcze w języku angielskim.

 

Poproś dziecko by narysowało sowje ulubione danie a następnie opisało je po angielsku.

 

Popros dzicko by zaprezentowało Ci jak mozna wymawaić ww słownitwo. Niech dziecko powie je groźnie, cicho, smutno, radosnie a Ty powtarzaj za dzieckiem niech ono będzie Twoim nauczycielem.

Miłej zabawy!

lut 03 2016 F is for February-A w lutym...
Komentarze: 0

Witajcie!

Na języku angielskim w lutym zajmujemy się tematyką zwierzaków domowych i tych mieszkających w zoo. Oto przerabiane słownictwo wraz z wymową:

cat /ket/- kot

dog /dog/- pies

rabbit /rabit/- króliczek

horse /hors/- konik

fish /fisz/- rybka

mouse /małs/- myszka

parrot /parot/- papuga

big /big/- duży

small /smol/- mały

turtle /tertyl/- żółw

spider /spajder/- pająk

zebra /zibra lub zebra/- zebra

elephant /elefant/- słoń

lion /lajon/- lew

panda bear /panda ber/- miś panda

Proponowane gry i zabawy językowe:

 

Puzzle językowe

Wydrukuj dziecku karty obrazkowe prezentujące zwierzaki, o których mowa powyżej. Możesz je łatwo odszukać w Internecie. Następnie potnij kartki na mniejsze kawałki, pomieszaj i daj swojemu maluchowi do złożenia. Niech dziecko samo odgadnie jaki to zwierze i poda jego angielską nazwę. Jeśli masz ochotę, ułóż puzzle razem z dzieckiem. To świetna zabawa.

 

Przygotuj razem z dzieckiem karty obrazkowe prezentujące wyżej wymienione zwierzaki. Następnie wymieniaj nazwy tych zwierzaków po angielsku i poproś dziecko aby unosiła do góry odpowiednią kartę obrazkową, gdy usłyszy daną nazwę zwierzaka.

 

Zabawcie się z dzieckiem w czarodzieja. Powiedz dziecku, że raz ono a raz Ty będziecie zamieniać się tą rolą. Stań obok dziecka i powiedz magiczną formułę: Abracadabra you are a lion! (Abrakadabra jesteś lwem). W tym czasie zadaniem  Twojego dziecka jest naśladować dane zwierzę, w które się zamienia. Zamiencie się rolami. Niech teraz Twoja pociecha zamieni Ciebie w jakieś zwierzę.

 

Na formacie papieru A3 lub więkzym przygotuj razem ze swoim dzieckie plan zoo, w którym narysujecie zwierzaki, jakie chcielibyście w nim zobaczyć. Następnie niech dziecko nazwie wszystkie zwierzaki, które narysowało na kartonie.

 

Po kolei wymieniaj ww. nazwy zwierząt. Zdaniem Towjego dziecka jest mówić big lub small w zależności od tego czy podany zwierzak jest duży lub mały.

sty 09 2016 Means of transport/Środki transportu
Komentarze: 0

W styczniu na zajęciach rozmawamy też o środakch transportui zwierzętach. Oto przerabiane słownictwo:

car /kar/- samochód

train /trein/- pociąg

bike /bajk/- rower

plane /plein/- samolot

boat /bołt/- łódka

bus /bas/- autobus

cat /ket/- kot

dg /dog/- pies

rabbit /rabit/- królik

mouse /małs/- mysz

fish /fisz/-ryba

 

Proponowane zabawy

Razem z dzieckiem przygotuj karty obrazkowe prezentujące wymienione słownictwo. Następnie wspólnie pokazujcie obrazki i powtarzajcie nazwy środków transportu modulując głos- od szeptu, przez głos groźny, radosny aż po głos smutnu. Miłej zabawy!

 

Nazywanie kart obrazkowych- wspólnie z dzieckiem przygotuj karty obrazkowe perzentujące podane słownictwo. Następnie poproś swoje dziecko aby nazwało po angielsku wszystkie przedstawione obrazki.

 

Zadawaj dziecku pytania po polsku dotyczące omawianego słownictwa, np. Który zwierzak mieszka w budzie? Który zwierzak uwielbia jeśc marchewkę? Jaki zwierzak żyje w wodzie? Czym poruszamy się po mieście? Zadaniem Twojego dziecka jest udzielić odpowiedzi na te pytania używając angielskich wyrazów.

 

Powtórz omawiane słownictwo z dzieckiem wytaukując przy tym rytm (kalszcząc, używając talerzy, grzechotki itp.) Pozwól aby to dziecko wystukiwało rytm.

 

Podyktuj dziecku, to co ma narysować. Po wykonaniu zadania wspólnie po angielsku nazwijcie rzeczy na obrazku.

 

Joanna Rydz

sty 09 2016 Witajcie w Nowym Roku!
Komentarze: 0

Hello! We have got 2016! Wtajcie w Nowym, 2016 Roku!!

W styczniu na zajęciach języka angielskiego uczymy się podstwowych komend i poleceń. Oto i one:

stand up /stend ap/- wstań

sit down /sit dałn/- siadaj

clap your hands /klap jor hends/- klaszcz w dłonie

stamp your feet /stamp jor fit/- tup nogami

dance /dens/- tańcz

jump /dżamp/- skacz

 

Proponowane zabawy:

Na zmianę z dzieckiem wydawajcie sobie ww. polecenia i wykonujecie je. Miłej zabawy!

 

Gra Simon says

To gra, którą uczniowie bardzo polubili. Polega ona na tym, że jedna osoba wydaje podane powyżej  poelcenia a druga je wykonuje. Jeżeli osoba wydająca polecenie poprzedzi je zwrotem "Simon says" /Sajmon ses/ to ta druga osoba musi wykonać to polecenie. Jeżeli przed poleceniem ne będzie tego zwrotu to druga osoba nie może wykonać czynności. Jeśli ktoś się pomyli i wykona czynność odpada z gry lub musi wykonać dodatkowe polecenia.  Zaangażujcie w zabawę całą rodzinę!

Joanna Rydz