Najnowsze wpisy, strona 5


gru 02 2015 Święta coraz bliżej!
Komentarze: 0

W związku z tym, że coraż bliżej święta na języku angielskim rozmawiamy też o tej tematyce. Oto omawiane słownictwo:


Santa Claus /sanat klałs/- św. Mikołaj

christmas tree (krismas tri/- choinka

gift /gift/- prezent, podarek

toys /tojs/- zabawki

reindeer /reindir/- renifer

Christams socks /krismas soks/- skarpety świąteczne

sleigh /sledź/- sanie

snow /snoł/- śnieg

snowman /snołmen/- bałwan

 

Proponowane zabawy:

Narysujcie kartkę świąteczną i nazwijcie po angielsku  elementy, które się na niej znalazły.

 

Zagrajcie w kalambury- wypowiadajcie ww. słówka. Jedna osoba mówi słówka a druga pokazuje ich znaczenie gestami.

 

Przygotujcie karty obrazkowe przedstawijące ww. słownictwo. Wytnijcie je. Poprośdziecko, aby wymieniło kolory, które są zaprezentowane na kartach.

Zagarjcie w MAGICZNE SŁOWO (gra opisana w poprzednim poście).

 Miłej zabawy!!

gru 02 2015 Święta coraz bliżej!
Komentarze: 0

W związku z tym, że coraż bliżej święta na języku angielskim rozmawiamy też o tej tematyce. Oto omawiane słownictwo:


Santa Claus /sanat klałs/- św. Mikołaj

christmas tree (krismas tri/- choinka

gift /gift/- prezent, podarek

toys /tojs/- zabawki

reindeer /reindir/- renifer

Christams socks /krismas soks/- skarpety świąteczne

sleigh /sledź/- sanie

snow /snoł/- śnieg

snowman /snołmen/- bałwan

 

Proponowane zabawy:

Narysujcie kartkę świąteczną i nazwijcie po angielsku  elementy, które się na niej znalazły.

 

Zagrajcie w kalambury- wypowiadajcie ww. słówka. Jedna osoba mówi słówka a druga pokazuje ich znaczenie gestami.

 

Przygotujcie karty obrazkowe przedstawijące ww. słownictwo. Wytnijcie je. Poprośdziecko, aby wymieniło kolory, które są zaprezentowane na kartach.

Zagarjcie w MAGICZNE SŁOWO (gra opisana w poprzednim poście).

 Miłej zabawy!!

gru 02 2015 Mój pokój
Komentarze: 0

W grudniu na zajęciach j. ang. rozmawiamy  o meblach w pokoju. Oto omawiane słownictwo:

desk /desk/- biurko

lamp /lamp/- lampa

table /tejbyl/- stoliczek

bed /bed/- łóżko

window /łindoł/- okno

door /dor/- drzwi

TV /tivi/- komuter

clock /klok/- zegar

chair /czer/- krzeło

 

Zadania dla rodzica i dziecka:

Poproś dziecko aby wskazało Ci wszystkie mebelki w swoim pokoju. Niech dziecko nazwie je w języku angielskim!

 

Poproś dziecko aby naryowało swój wymarzony pokój. Następnie poproś dziecko aby opisało po angielsku co się w tym pokoiku znajduje i w jakim kolorze są mebelki.
 Sparwdź czy dziecko dobrze wymawia słownictwo.

 

Razem z dzieckiem przygotujcie karty obrazkowe prezentujące ww. słownictwo. Wytnijcie je. Następnie na zamiany zagrajcie w grę MEMORY. Polega ona na tym, że raz ty a raz Twoje dziecko pokazujecie drugiej osobie karty a potem ukradkiem  zabieracie jedną z nich. Zadaniem drugiej osoby jest powiedzieć po ang. jekiej karty brakuje.

 

Zagrajcie w grę MAGICZNE SŁOWO- jest to gra z użyciem wcześniej przygotowanych przez was kart obrazkowych prezentujących nowe słówka. Gra polega  na tym, że raz Ty a raz Twoje dziecko wybieracie sobie (w ukryciu przed sobą) jedną kartę, która staje się magicznym słowem. Zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć jakie słówko stanowi MAGICZNE SŁOWO.

 

Możesz też wymieniać słówka po ang. a zadaniem Twojego dziecka będzie wskazać odpowiednie meble w Waszym domu.

Miłej zabawy!!

Joanna Rydz

jobismypassion : : pokoik  
lis 03 2015 W plecaku!
Komentarze: 0

W listopadzie mówimy też o przyborach szkolnych:

pen pen - długopis

pencil pensil- ołówek

book buk- książka

 notebook nołtbuk- zeszyt

rubber raber- gumka do ścierania

school bag skul beg- plecak

crayon krajon- kredka

Proponowane ćwiczenia:

Pokaż mi-

poproś dziecko aby pokazało Ci co ma w plecaku i nazwało te rzeczy po angielsku.

 

Pokazywanie- wymieniaj nawzy przyboró wszkolnych po ang, zadaniem dziecka jest wskaznie ich.

 

Magiczne słowo- wybierz sobie jedno słówko spośród powyższych. Niech dziecko zgaduje, które to słowo, wymieniając wszystkie przybory po ang aż trafi na Towje słówko.

 

Gimnastyka- wybierz sobie jedno słowo. Wytłumacz dziecku, że jak je usłyszy musi np. zrobić przysiad. Wymieniaj nazwy przyborów i baw się z dzieckiem!

lis 03 2015 Numbers Numbers Numbers czyli............liczby!...
Komentarze: 0

W listopadzie rozmaiwamy sobie o liczebnikach od 1 do 10!

 Oto i one (wraz z wymową):

one łan- 1

two tu- 2

three tri-3

four for-4

five fajf- 5

six siks-6

seven sewen- 7

eight ejt-8

nine najn- 9

ten ten- 10

Proponowane ćwiczenia

mówienie głośnei i....

Razem z dzieckiem licz od 1 do 10 zmienijąc głos- od cihcego przez głośny po szept, od wesołego po smutny i groźny

 

Wystukiwanie- wystukaj kilka razy rytm. Zadaniem dziecka jest powiedziec po ang ile razy usłyszał rytm.

 

Początek i koniec- Ty zacznij liczyć a Twoje dziecko niech podaje kolejne cyfry i tak na zmianę.

 

Narysuj mi- poproś dziecko aby narysowało Ci kilka kwiatków, powiedz  np. narysuj mi eight kwiatków lub six słoneczek. Sprawdź, jak dziecko wykonało zadanie.

Liczenie w sklepie- na zakupach w sklepie poproś dziecko by policzyło ile kupiłej jabłek albo ile mandarynek leży na półce, niech poda Ci wynik po angielsku!

 

Miłej zabawy!