W lutym i marcu na zajęciach języka angielskiego w klasie I rozmawiamy na temat żywności. Oto przerabiane słownictwo:
milk /milk/- mleko
cheese /cziz/- ser żółty
eggs /egs/- jajka
juice /dżus/- sok
chicken /cziken/- kurczak
apple /epel/- jabłko
banana /banana/- banan
carrot /karot/- marchewka
tomatoes /tomejtołs/- pomidory
pears /pers/- gruszki
Proponowane gry i zabawy
Razem z dzieckiem przygotuj karty obrazkowe do ww. słownictwa.
Następnie po kolei wymieniaj nazwy żywności i poproś dziecko by pokazywało wybrane karty obrazkowe.
Pokaż dziecku kilka produktów spożywczych a następnie ukryj jeden z nich. Zadaniem dziecka jest wskazanie produktu, którego brakuje.
Gotuj razem z dzieckiem, pozwól mu nazywać produkty spożywcze w języku angielskim.
podziel stolik na dwie części. Pozwól dziecku pogrupować produkty na te które lubi i których nie lubi. Następnie poproś dziecko by opowiedziało o sowich upodobaniach po angielsku.
Zabierz dziecko ze sobą na zakupy i poproś by nazywało produkty spożywcze w języku angielskim.
Poproś dziecko by narysowało swoje ulubione danie a następnie opisało je po angielsku.
Poproś dziecko by zaprezentowało Ci jak można wymawiać ww. słownictwo. Niech dziecko powie je groźnie, cicho, smutno, radośnie a Ty powtarzaj za dzieckiem niech ono będzie Twoim nauczycielem.
Miłej zabawy!
jobismypassion : : jedzeniejesc
Dodaj komentarz