Komentarze: 0
Blog o tematyce związanej z językiem angielskim, stworzony dla uczniów Szkoły Podstawowej w Sannikach. Źródło informacji, pomysłów na gry i zabawy językowe dla rodziców i opiekunów uczniów.
pn | wt | sr | cz | pt | so | nd |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 |
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
Witajcie!! Przyszedł wrzesień a znim szkoła. Jest to dosyć trudny czas dla Ciebie- Rodzicu; jesteś zestresowny pobytem dziecka w szkole, denerwujesz się czy szkoła spodoba się Twojemu maluchowi, czy łatwo będzie mu wrocić w szkolne mury po wakacjach. Jest to też duża zamiana dla dzieci, które muszą teraz wstawać wcześnie do szkoły i spędzać w niej część dnia ale nie smućmy się! Pomyślmy, ze czas spędzony w szkole to nowe wyzwania, doświadczenia, nowe przyjaźnie a przygody czekają na Towje dziecko w szkole na każdym kroku! Zaczynamy przygodę z angielskim!
Oto kilka słówek z wymową na dobry początek:
pen /pen/- długopis
pencil /pensil/- ołówek
rubber /raber/- gumka do ścierania
notebook /nołtbuk/- zeszyt
book /buk/- książka
ruler /ruler/- linijka
crayon /krajon/- kredka
pencil sharpener /pensil szarpener/- temperówka
backpack /bekpek/- plecak
1. Nazywanie
Nazywaj z dzieckiem ww. przedmioty po ang.zmieniając przy tym ton i brzmienie głosu: cicho, bardzo cicho, głośno, radośnie, smutno, groźnie itp.
Poproś dzieko by pokazywało w swoim plecaku wymienione przez Ciebie w j.ang ww. słownictwo.
Następnie niech dziecko nazywa przedmioty a to Ty je pokazuj.
Przygotuj wszystkie wymienione powyżej przedmioty, pokaż je dziecku, następnie poproś by dziecko zamknęło oczy i dyskretnie zabierz 1 rzecz. poproś by dziecko powiedziało w j. ang. czego brakuje. Zabieraj kolejne rzeczy.
Połóż wymienione wyżej rzeczy w określonej przez siebie kolejności, pokaż je dziecku. Następnie zakryj je i poproś abu dziecko wymieniło ich kolejność w j.ang.
Wudrukuj obrazki przedstawiające ww. przedmioty. Następnie potnij obrazki na kilka części. poproś by Twoje dziecko ułożyło z tych części cały obrazek jak puzzle. Po złożeniu nie je pokoloruje i powie w j.ang. co przedstawia obrazek.
Przypominam, że Anglomaniaczek to blog stworzony specjalnie dla rodziców i dzieci ze Szkoły Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Sannikach w celu szerzenia znajomości języka angielskiego oraz informacji dotyczących kultury angielskiego obszaru językowego. Na blogu tym zamieszczane są regularnie informacje dotyczące języka angielskiego, słownicwto (podzielne na bloki temtyczne) wraz z pisownią i wymową oraz pomysły na ciekawe gry i zabawy językowe, które można wykonywać z dziećmi w domu. BAW SIĘ I UCZ to motto tego bloga. Pamiętajmy, ze przez zabawę można się uczyć, spędzając czas wspólnie z dzieckiem, odkrywając jak wspaniałe mogą być momenty poświęcone naszym poiechom. Zapraszam do czytania!
Joanna Rydz
Nadszedł maj a w nim rozmawiamy o muzyce, instrumentach i częściach ciała.
Oto lista przerabaianego przez nas słownictwa:
drum /dram/- bębenek
recorder /rikorder/- flet prosty
guitar /gitar/- gitara
trumpet /trampet/- trąbka
piano /piano/- fortepain/pianino
mouth /małt/- usta
hair /her/-włosy
eye /aj/- oko
nose /nołs/- nos
ear /ir/- ucho
Proponowane gry i zabawy:
ORKIESTRA
Usiądź z dzieckiem na dywanie i poproś by za pomoca gestów i dźwięków prezentowało Ci ono różne instrumenty. Wydawaj dziecku różne polecenia, np. let's play the piano /lets plej de piano/. Zamieńcie się rolami, niech teraz to dziecko wydaje Tobie polecenia.
ZABAWA Z KARTAMI OBRAZKOWYMI
Przygotuj z dzieckiem karty obrazkowe prezentujące ww. instrumenty. Rozłóż wszystkie karty na stoliku lub dywanie. Pozwól dziecku przyjrzeć się kartom. Następnie odwróć wzystkie karty obrazkami do dołu i dyskretnie zabierz jedną z nich. Zadaniem dziecka jest zdecydować, której karty brakuje i nazwać ją w języku angielskim. Kontynuuj zabawę.
ZAPAMIĘTYWANIE KOLEJNOŚCI
Ponownie porozkładaj karty w określonej przez Ciebie kolejności na płaskiej powierzchni. Pozwól dziecku przyjrzeć się kartom. Następnie zakryj karty kawałkiem materiału. Zadaniem dziecka jest odgadnąć i wymienić po angielsku wszystkie nazwy kart w odpoweidniej kolejności.
WYSTUKIWANIE RYTMU
Razem z dzieckiem wystukaj rytm naśladując dźwięki danego intrumentu i powtarzając przy tym nazwy ww. instrumentów w języku angielskim.
LUSTERKO
Odwróć się w stronę dziecka tak, by siedzieć z nim twarzą w twarz. Pozół by dziecko nazwało wszystkie części Twojej twarzy w języku angieskim. Następnie to Ty nazwij części twarzy Twojego dziecka.
RYSOWANIE
Zadaniem Twpjego dziecka będzie narysowanie twarzy według Twoich wytycznych. Wydawaj dziecku polecenia typu: six eyes (sześć oczu), seven noses (siedem nosów), three ears (troje uszu) itp. Następnie wspónie z dzieckiem omówcie obrazek.
GIMNASTYKA
Stań twarzą w twarz z dzieckiem. Wydawaj proste polecenia typu: touch your mouth (dotknij swoich ust), touch your hair (dotknij swoich włosów) itp. , przyśpieszając co pewien czas wydawać polecenia. Zadaniem dziecka jest dotykac wybranych przez Ciebie części ciała. Zamieńcie się rolami.