Komentarze: 0
Witajcie!
W listopadzie na języku angielskim będziemy się zajmować tematem zabawek.
Oto słownictwo, którego będziemy się uczyć:
bike /bajk/- rower
robot /rołbot/- robot
scooter /skjuter/- hulajnoga
skateboard /skejtbord/- deskorolka
teddy bear /tedi ber/- miś pluszowy
doll /dol/- lalka
ball /bol/- piłka
car /kar/- samochód
W lisopadzie będziemy też opisywać nasze zabawki przy pomocy różnych przymiotników. Oto i one:
big /big/- duży
small /smol/- mały
new /nju/- nowy
old /old/- stary
long /long/- długi
short /szort/- krótki
Proponowane gry i zabawy:
1. Układanka
Wydrukuj z Internetu obrazek do kolorowania przedstawiający jedną z podanych powyżej zabawek, np. lalkę. Następnie potnij kartkę na mniejsze części. Zadaniem Twojej pociechy będzie ułożenie układanki, pokolorowanie jej, wklejenie na inną kartę. Twoje dziecko musi też powiedzieć po angielsku co to za zabawka i opisać jej kolor.
2. Śpiący marynarz.
W tą zabawę możesz zaangażować całą rodzinkę! Wydrukuj z Internetu obrazki przedstawiające ww. zabawki. Włącz Waszą ulubioną piosenkę. Cała rodzina staje na podłodze i tańczy w rytm muzyki. W pewnym momencie wyłącz muzykę; członkowie Twojej rodziny zastygają wtedy w miejscu. Może ich odczarować Twoje dziecko jeśli poprawnie nawie po ang. obrazek z zabawką pokazaną przez Ciebie. Bawcie się dotąd aż dziecko przypomni wszystkie nazwy zabawek.
3. Prawdza-fałsz
Mów do dziecka zdania prawdziwe lub fałszywe, np. lalka to doll, lub lalka to teddy bear. Zadaniem dziecka jest zrobić przysiad w momencie, w którym usłyszy zdanie fałszywe. Możecie się zamienić rolami.
4. Lista zabawek
Poproś dziecko aby narysowało swoje ulubione zabawki. Następnie zadaniem Twojej pociechy będzie nazwać wszystkie zabawki w j. ang. i opisać je za pomocą wyżej podanych przymiotników. Dziecko moze też poprosić Ciebie, byś ty zrobił to samo.
5. Odgłosy
Powtarzajcie z dzieckiem wszystkie ww. wyrazy używając różnego natężenia dźwieków; od wysokich po niskie, od głosów groźnych po radosne.
MIŁEJ ZABAWY!!